Înșelat de cumpărător cu peste 7000 de lei

Hoțul n-a putut fi prins de polițiști iar victima, un bărbat din zona Orăștie, a rămas cu paguba. Potrivit anchetatorilor, hunedoreanul avea un set de roți la vânzare pe OLX și a fost abordat de un potențial cumpărător. Escrocul a reușit să-l determine pe tânărul din Beriu să-i trimită datele cardului său și chiar și codul PIN.

”S-a reţinut că, la data de 24.01.2022, organele de cercetare penală din cadrul Poliției Municipiului Orăștie au fost sesizate prin plângere de către persoana vătămată cu privire la faptul că la data de 23.01.2022, a fost contactat prin mesaje pe aplicația olx, întrucât avea spre vânzare jante auto, persoana respectivă trimițându-i un link pentru a-i vira suma convenită, iar în urma accesării link-ului și completării formularului cu datele solicitate, printre care numărul cardului bancar, codul de siguranță și pinul, persoanei vătămate i-a fost retrasă neautorizat suma de 7.200 lei. Cauza a fost înregistrată la Parchetul de pe lângă Judecătoria Orăștie”, se arată în dosar. Polițiștii Secției 6 Poliție Rurală Orăștie au dispus începerea urmăririi penale in rem pentru săvârșirea infracțiunilor de efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos și acces ilegal la un sistem informatic, iar dosarul a ajuns la Parchetului de pe lângă Tribunalul Hunedoara. Procurorii au dispus clasarea cauzei cu privire la infracțiunea de acces ilegal la un sistem informatic și au trimis dosarul iarăși la Orăștie. În cauză au fost efectuate cercetări și investigații specifice, însă în urma administrării probatoriului nu au putut fi obținute suficiente date, indicii ori probe apte să conducă la identificarea autorilor, respectiv pentru a putea fi formulată o acuzație în materie penală împotriva unei persoane determinate. În aceste condiții, procurorii s-au văzut nevoiți să renunțe la urmărirea penală. Păgubitul și-a asumat vina în urma divulgării codului PIN primit din partea băncii. ”Pentru tranzacțiile securizate efectuate prin portofel electronic banca nu are drept de refuz la plată, pe fraudă, pentru recuperarea sumei, astfel că nu l-au despăgubit pe client și nu au inițiat disputa interbancară, în condițiile în care persoana vătămată nu a respectat termenii și condițiile asumate prin încheierea contractului”, se mai arată în dosar.