IGSU – Forte si mijloace minivacanta 1 Decembrie

Peste 5.000 de pompieri cu aproximativ 2.900 de mijloace tehnice vor fi la datorie pe timpul minivacanţei de 1 Decembrie, iar alţi 9.800 sunt pregătiţi să intervină, pentru asigurarea misiunilor destinate protecţiei şi siguranţei cetăţenilor.
Premergător minivacanţei de 1 Decembrie, inspectorii de prevenire au desfăşurat, la nivel naţional,  activităţi de îndrumare şi control, pe linia respectării măsurilor de apărare şi stingere a incendiilor la operatori economici care organizează activități cu aflux mare de persoane, respectiv la unitățile de cazare unde sunt așteptați numeroși turiști.
Pe lângă identificarea şi înlăturarea neregulilor specifice, specialiştii noştri au asigurat instruirea personalului angajat, astfel încât aceştia să cunoască şi să respecte regulile de prevenire a incendiilor şi, la rândul lor, să le transmită utilizatorilor.
 
Astfel, pompierii au executat, premergător acestei perioade și pe parcursul acestui an, 5.124 controale la structuri de primire turistice (pensiuni agroturistice, cabane montane, hoteluri, moteluri) și la spațiile de alimentație publică și divertisment pe care acestea le dețin, în urma cărora au fost constatate 24.605 deficienţe privind apărarea împotriva incendiilor, 17% dintre acestea fiind înlăturate pe timpul verificărilor. În urma acţiunilor de control preventive, au fost aplicate 19.228 sancţiuni contravenţionale, dintre care 4.065 amenzi, în cuantum de 5.361.250 lei.
 
Având în vedere că în această perioadă majoritatea cetăţenilor aleg să-și petreacă timpul liber în zonele turistice, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă reaminteşte principalele reguli de prevenire a incendiilor la unităţile de cazare:
 

  • Solicitarea informaţiilor în ceea ce priveşte dotarea structurii de cazare turistică cu mijloace de apărare împotriva incendiilor (stingătoare, hidranţi interiori, detectoare de fum);
  • Studierea planului de evacuare în caz de incendiu existent pe partea interioară a uşilor camerelor de cazare;
  • Identificarea traseelor de evacuare, precum şi a eventualelor butoane manuale de semnalizare a incendiilor;
  • Informarea personalului existent la recepţii atunci când se identifică blocarea căilor de evacuare sau depozitarea necorespunzătoare a materialelor combustibile;
  • Interzicerea utilizării instalaţiilor şi aparatelor electrice cu defecţiuni sau improvizaţii. În situaţia identificării deficienţelor în acest sens, se va anunţa, imediat, administraţia unităţii de cazare;
  • Respectarea interdicţiei privind fumatul şi utilizarea focul deschis; scrumul şi resturile de ţigări se vor arunca în locuri special amenajate.

 
Pentru gestionarea, cu promptitudine şi eficienţă, a situaţiilor de urgenţă care pot apărea în această perioadă, peste 5.000 de pompieri salvatori, cu 2.900 mijloace tehnice, sunt pregătiţi să intervină, iar alţi 9.800 vor asigură rezerva de personal, în caz de nevoie.
 
În scopul optimizării misiunilor orientate spre siguranţa comunităţii, echipajele serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă vor asigura sprijinul autorităţilor administraţiei publice locale şi populaţiei în cazul manifestărilor fenomenelor hidro-meteorologice periculoase.
 
De asemenea, în cazul apariţiei efectelor cu impact asupra comunităţii, grupele operative la nivelul judeţelor vor fi activate în sistem integrat, cu reprezentanţi din celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, precum şi cu cei aflați în componența autorităţilor şi instituţiilor implicate în managementul tipurilor de risc specifice.
 
Totodată, pentru răspunsul la eventuale urgenţe medicale, la nivel naţional vor fi disponibile 250 de echipaje de pompieri SMURD, care vor asigura primul ajutor medical calificat, 34 de unităţi de terapie intensivă mobilă (dintre care șapte cu specific neonatologic) şi 42 de autospeciale pentru transport personal şi victime multiple.
 
Menţinerea climatului de siguranţă la nivelul comunităţii şi crearea culturii de securitate rămân principalele obiective ale Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi reprezintă elementele fundamentale ce susţin activităţile derulate permanent în sprijinul şi pentru cetăţean.